Ailenin görevi matematik değil özgüven öğretmektir

Matematik yaşamın her noktasında olan bir bilimdir. Erken yaşta matematiğin anlaşılmaya ve sayılarla ilişki kurulmaya başlanması, rasyonel mantık gelişimine çok ciddi katkı sağlar.

1’İNCİ SINIFLAR İÇİN ÖNERİLER
ONA ZAMAN AYIRIN TELEVİZYONU KAPATIN

  • Ödev yapma alışkanlığını kazanmasını sağlayın. Ödevlerini siz değil, kendisinin yapması konusunda yönlendirin. 
  • Mutlaka çalışma masası kullanmasını sağlayın. Çalışma ortamının olabildiğince az uyaranlı ve sade olmasına dikkat edin. 
  • Uyku saatlerinde düzen sağlayın. Uykusunu iyi alan çocuğun öğrenmesi de, o oranda hızlı olur. 
  • Onun sağlıklı gıdalarla beslenmesini sağlayın. 
  • İnternet ve bilgisayar oyunlarının sürelerini sınırlandırın. Günde en fazla bir saate kadar izin verin. 
  • Günlük rutinlerinizi aksatmamaya çalışın. Her gün aynı saatlerde yemek yemesini, ders çalışmasını ve televizyon izlemesini sağlayın. 
  • Çocuğunuzun hayatını derslere endekslemeyin. Her şey; ders ve okuldan ibaretmiş gibi göstermeyin. Boş zamanlarını faydalı etkinliklerle değerlendirmesi gerektiğini öğretin. 
  • Aile içi etkinliklere mutlaka vakit ayırın. En azından haftada 1-2 defa televizyonu ve telefonu kapatarak çocuğunuzla oyun oynayın.

    Matematiği sevdirmek için;
  • Sevgi ve ilgiyle karşılama, çocuğun okulu daha çabuk benimsemesini ve isteyerek gelmesini sağlayacaktır. 
  •  Başarılı çocuklara aşırı ilgi gösterirken başarısız çocuklara daha az ilgi gösterilmemelidir. 
  • Arada bir saçını okşamanız, aferin demeniz çocuğu okula bağlayacaktır. 
  • Başarısız olduğu durumlarda çocuğu aşağılamamalı. Onunla dalga geçmemeli ya da sınıfta onu küçük düşürecek şekilde davranılmamalıdır. 

    2’NCİ VE 3’ÜNCÜ SINIFLAR İÇİN
    SİZ ANLATIRKEN ONDAN NOT ALMASINI İSTEYİN
  • Okuma sevgisini kazandırmaya çalışın. Okuduğu kitaplar hakkında tartışın. 
  • Ona; bilgiyi araştırma ve bulma yollarını öğretin. Kütüphane, internet kullanımı ve ansiklopedi tarama becerilerini geliştirmeye çalışın. 
  • Ezber eğitimden çok, onu yaşayarak öğrenme esasına göre yönlendirin. Olabildiğince deney yapma imkanı verin. 
  •  Zorluklarla baş edebilme ve dikkatli dinleme becerilerini geliştirmeye çalışın. 
  • Ders programı takibini nasıl yapacağını öğretin.

    4’ÜNCÜ SINIFLAR İÇİN ÖNERİLER
    ÇALIŞMA ORTAMI TEKRAR DÜZENLENMELİ
  • Dördüncü sınıf, en zor sınıf olup birçok öğrencinin başarısı yüzde 40 düşmektedir. Bu yüzden üçüncü sınıf konuları yeniden gözden geçirilmeli ve okula öyle başlanmalıdır. 
  • Çalışma masası düzenlemesi tekrar yapılmalı. Masasının önüne mantar pano konmalı, haftalık plan asılmalı. Renkli kağıtlara notlar iliştirilmelidir. 
  • Dersler için günlük tekrarlar yapılmalı, anlaşılmayan noktalar not alınarak öğretmene sorulmalıdır. Bir konu tam anlaşılmadan diğerine geçilmemelidir. 
  • Ders çalışma stili belirlenmelidir. Hafif bir müzik eşliğinde, az sesli bir ortamda çalışmak verimi artırır. 
  • Televizyon ve bilgisayar kullanımına sınırlamalar getirilmelidir.

    YALNIZ YAPABİLECEĞİ İŞLERİ DESTEKLEYİN
  • Çocuklarınıza birden bire büyümüş gibi davranmayın. Çelişkili tutumlar göstermeyin. Ödevlerini yapmasını istediğinizde “Sen büyüdün artık” derken, konuşmalarınıza katılmak istediğinde “Sen küçüksün” diyerek onu red etmeyin. 


DÜZENLİ YATIŞ VE KALKIŞ SAATLERİ 

  • Onun özgüvenini destekleyin. Yalnız başına yapabileceği konularda destek olun. Özerklik duygusunun gelişmesi, kendini bir birey gibi görmesini sağlayacaktır. 
  • Okulu korkulacak değil, sevilen bir yer olarak göstermeye çalışın. Dertlerini ve sıkıntılarını dinleyin. Ona, sorunlarıyla baş etme yöntemlerini öğretmeye çalışın. 
  • Uykuya yatış ve kalkış saatlerinin mutlaka düzenli olmasını sağlayın.

    HANGİ YÖNTEMLE ÖĞRENİYOR?
    İŞİTSEL ÖĞRENENLER 

    İyi dinleyen, ezberi kuvvetli, okumayı sevmeyen, konuşurken sesini ayarlamakta zorlanan ve yabancı dile yatkın çocuklardır. 
  •  Ona kitap okumaları konusunda baskı yapmayın. 
  • Size sesli kitap okumasını isteyin. 
  •  Okuma zevkini kazandırmak için ufak oyunlar oynayın. Mesela; ‘Belirlenen parçayı ya da hikayeyi en iyi kim okudu’ gibi yarışmalar düzenleyin. Yarışmanın sonuna ufak tefek ödüller koyun. 
  •  Eğer müzikle, sesli bir ortamda çalışmak istiyorsa zorlamayın. Bırakın ve sevdiği müzik ile çalışmasına bir fırsat verin.

    GÖRSEL ÖĞRENENLER 
  • Görsel hafızaları kuvvetli, yalnız kalmayı seven, dinleme ile ilgili işlerde çabuk sıkılan çocuklardır.  Masasını, dolabını ya da çantasını hazırlama şeklini ona bırakın. Size dağınık gelen bu durum, onun özel alanı olabilir. 
  • Ona renkli kalemler, ayraçlar ya da bloknotlar alın. Kitaptaki önemli noktaları renkli kalemle çizmesini ya da renkli ayraçlarla kodlamasını isteyin. 
  • Onunla konuşurken arka arkaya sıralanmış emir cümleleri sarf etmeyin.

DOKUNSAL ÖĞRENENLER 

  • Dokunmayı seven, çalışırken eli ve ayağıyla oynayan, doğa konularına yatkın çocuklardır. 
  • Ders çalışırken gösterdiği çabayı övün. Proje çalışmalarında; ona destek olun ve onu sık sık yönlendirin.
  • Derslerini çalışırken onu ara ara gözlemleyin. 

Müzik öğretmeni ile görüşüp hangi müzik aletini çalmaya yatkın olduğunu öğrenin.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir